سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمزنان
با سلام خدمت شما هنرمندان و هنردوستان سراسر کشور... این وبلاگ در پی معرفی هرچه بیشتر هنر کهن ایرانی (قلمزنی روی فلزات مختلف) میباشد. متصدی این تارنماخانم مهرانا نجیمی از شهرستان اراک میباشد. برای طرح سوالات قلمزنی و اطلاع از نحوه سفارش با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید: 09394471240
قالب وبلاگ

معنی مشبک در لغت نامه دهخدا

رد لغت نامه دهخدا کلمه مشبک بدین گونه معنی شده است:مشبک . [ م ُ ش َب ْ ب َ ]  هرچیز درهم آمده و درهم آمیخته شده .هر شی ? که در آن سوراخ سوراخ باشد به هندی آن را جالی گویند.سوراخ سوراخ . غلوه کن . غلبه کن . غلبکن . چشمه چشمه . پنجره پنجره . چون شبکه.
قدمت مشبک کاری بر روی اجسام مختلف به زمانی باز میگردد که انسانهای اولیه در غارها زندگی میکردند و برای روشن کردن درون غارها که حکم منزل آنها را داشتند از ایجاد سوراخهایی در سنگها و استفاده از پوست حیوانات شکار شده مثل گرگ و دیگر خیوانات استفاده میکردند که بعدها به صورت اشکال عندسی درآمدند بازمیگردد.پس مشاهده میکنید که مشبک کردن اجسام قدمتی دیرینه دارد.کم کم و با گذشت زمان اینکار به یک هنر تبدیل شد و در انواع ظروف بکار رفت.

نمونه هایی زیبا از ملاقه های قدیمی مسی قلم کاری شده

چمچه قلم کاری شده

نمایی دیگر از چمچه

نمونه ای از مشبک کاری بر روی ملاقه مسی

نمونخ ای دیگر از ملاقه مشبک کاری شده

برای سفارشات خود با ما تماس بگیرید.شماره تماس 09394471240 سرکار خانم نجیمی


[ یکشنبه 97/4/31 ] [ 4:18 صبح ] [ مهرانا نجمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خانم مهرانا نجیمی با پیشینه 4سال تجربه هنر قلمزنی و کار در این زمینه آماده پذیرفتن سفارشات شما عزیزان میباشد. آموزش دوره مبتدی قلمزنی هم توسط ایشان انجام میشود.
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 90023